29 april 2024

Vi söker en Projektledare för ERP program nivå 3 (admin roll)

Vi söker en Projektledare för ERP program nivå 3 (admin roll)

Kunden är inne i en spännande digitaliseringsresa. Deras digitala transformation har stor strategisk bäring och de satsar mycket på att kunna erbjuda sina kunder en kundupplevelse i absoluta världsklass. Genom att implementera ett nytt ERP-system så moderniseras kraften – nya, affärsnära och effektiva processer tas fram och inte sällan överskrider de gränserna mellan de olika bolagen inom kunden. ERP programmet består av flera större projektdelar och har pågått sedan 2022. Första stora projektet, Release 1, produktions-sattes i mars 2023. Andra leveransen i projektet, Release 2, är i startgroparna för realiseringsfasen. Inom huvudområde försäljning söker de nu en projektledare.

Roll och Ansvar
Vi söker dig som är en administrativ naturkraft med systematik och uppföljning som ett par av dina signum. Du som älskar att ha många kontaktytor och befinna dig i mitten av en intensiv miljö. Du som mår som allra bäst när du får styra upp och bistå din grupp/projekt med struktur, ordning och vara en klippa i vad, när, vilka och varför.

Som projektledare i projektets Release 2, försäljning, jobbar du tätt tillsammans med huvudområdesansvarig liksom processägarna. Ditt uppdrag är att säkerställa dokumentation, planering, tidsplaner, styrgruppspresentationer, uppföljning och övriga administrativa/strukturella insatser och behov inom huvudområdet. Det är en stor del eget ansvar och du har stor möjlighet att påverka. Du kommer också att medverka i delprojekt pricing med likvärdiga arbetsuppgifter som i huvudområdet.

Vi tror att du har erfarenhet av att jobba med projektledning inom komplexa projekt, gärna rörande IT och verksamhet. Du får gärna ha intresse och erfarenhet av att dokumentera processer. Du etablerar goda relationer med verksamheten och utmanar oss i strukturen. Du stöttar verksamheten i validering av och uppföljning att leveransen motsvarar överenskommelsen mellan samtliga parter.


Arbetsuppgifterna består i bla: 

  • Tätt samarbete med huvudområdesansvarig för Försäljning, vara den administrativa förlängda armen
  • Tidsplaner – ansvara för dokumentering, uppföljning och tillsammans med huvudområdet
  • Dokumentation – Notat vid möten inom huvudområdet. Dokumentation beslutslogg
  • Administrera framtagande av presentationer, beslutsmaterial
  • Uppföljning – Hålla i uppföljningen för både framdrift liksom uppdateringar
  • Planering – Bokning möten och resurser. Säkerställa agendor, förväntan och att utlovade tidsfönster finns/kommuniceras och hålls

Arbetsström Sälj omfattar följande: 

  • Restauranghandel försäljning
  • Processägare inom programmet
  • Kundens IT
  • Implementationspartner SAP S/4 HANA
  • Systemleverantör för prisprocessrelaterat system

Skallkrav:

  • Gymnasial utbildning
  • Minst fem års erfarenhet av projektledning varav tre års erfarenhet av administrativt arbete inom verksamhetsstyrning.

Börkrav:

  • Eftergymnasial utbildning inom projektledning, ekonomi, systemvetenskap
  • Jobbat med SAP, SD och/eller S/4 HANA
  • ERP implementation

Personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Teamplayer
  • Kommunikativ
  • Flexibel

Hör gärna av dig omgående eller senast 2 maj kl 11.00.

[email protected]

Start: senast 13 maj
Längd: 14 maj 2025 dvs 1 års Uppdrag
Språk: Flytande i Svenska i tal och skrift
Timpris: Marknadsmässigt timpris
HQ: Centrala Stockholm, hybrid är möjlig varje vecka minst 2 dagar från kundens kontor